Nieuws van de afdeling binnensport

Volleybal groeit gestaag door.  Daarmee voldoen we aan een van de doelstellingen uit het meerjarenbeleidsplan van SVT die de afdeling binnensport zich gesteld heeft. Het voor het eerst in een mix-team spelen gaat goed. Onder leiding van Sander wordt er hard getraind in de gymzaal en worden wedstrijden regelmatig gewonnen. We zijn blij met de komst van enkele nieuwe mannelijke leden die het team onlangs hebben versterkt. Als er nog een paar dames in de nabije toekomst bijkomen is het wellicht mogelijk volgend jaar met 2 teams van start te gaan in de competitie. Dat zou mooi zijn!

Turnwedstrijd Heren op 25 maart in Turnhal Vries wordt door SVT samen met de KNGU georganiseerd. De wedstrijd start om 13.30 in de turnhal. Er worden ongeveer 50 turners ingeschreven die over 6 toestellen hun oefeningen laten zien. Het betreft een zogeheten Meetmoment voor de allerjongsten. Publiek is van harte welkom in Vries vanaf 13.30.

Rosalie is helaas geblesseerd tijdens het skiën in Oostenrijk. Vette pech! Na een half uur op de eerste ski-piste op de eerste vakantiedag kwam ze hard in aanraking met een andere skiër met als gevolg dat haar voorste kruisbanden zijn gescheurd. Dewi die samen met Rosalie de gymlessen verzorgd neemt zoveel mogelijk de lessen over samen met andere leiding. We hopen dat er geen lessen gaan uitvallen maar gezondheid gaat voor alles. Rosalie was afgelopen vrijdag wel bij de lessen aanwezig. We wensen Rosalie beterschap toe en hopen dat ze snel weer volledig hersteld.

De eerste ingevulde vragenlijsten Veilig Sportklimaat komen binnen. Daar zijn we heel blij mee omdat het de werkgroep informatie verschaft op welke fronten we nog kunnen verbeteren. Voor degene die hem nog niet hebben ingevuld: Graag even doen en inleveren in de Spil, gymzaal of bij de Alldro in de groene brievenbus.

Lianne Vroom is begonnen met de assistent 2 cursus. Lianne heeft jaren bij SVT actief geturnd en haalde menig wedstrijdmedaille. Ze helpt nu al zoveel mogelijk mee bij wedstrijden en trainingen. Zoals al eerder besproken hebben we op dit moment een krappe bezetting in de leiding. Inmiddels heeft Lieselotte Vos deze opleiding gelukkig afgerond met goed gevolg. Lieselotte helpt op dit moment ook in de training bij Anja en traint de voorbereidend turnsters. Aangezien er veel wedstrijden op zaterdagen zijn waarin onze sporters uitkomen is het lastig om op die dagen voldoende leiding te hebben. Daarbij komt dat de KNGU zowel de jongenswedstrijden alsook de meisjeswedstrijden op verschillende locaties maar wel op dezelfde dagen organiseert. Het bestuur is heel blij dat iedereen het optimale doet om alles draaiende te houden.

Juryleden zijn hard nodig om de turners en turnsters in kunnen schrijven bij de wedstrijden. Turnouders laat van je horen/lezen! Het is niet heel ingewikkeld en je kunt de opleiding thuis achter de PC volgen. Wij betalen de opleiding en zorgen voor hulp als je moeite hebt met onderdelen. We doen het met elkaar tenslotte. Zie hieronder een foto dat de turnsters de jury begroeten. Bent u de volgende die we mogen begroeten?