gym-challenge

Op vrijdagmiddag om 15.30 was de start van de SVT Gymchallenge 2023. Als eersten begonnen de peuters en kleuters die vol voor het Nijntje Beweegdiploma 1 en 2 gingen. Veel ouders, opa’s en oma’s en andere belangstellenden waren aanwezig bij de prestatie van het jongste talent van SVT. Ruim 20 kinderen deden mee en ontvingen naast het officiële Nijntje diploma ook nog een kleurboek en veel applaus van de bezoekers.

Hierna kwam groep 3 tm 6 in actie. De kinderen moesten per groep verschillende opdrachten uitvoeren. Na afloop van ieder onderdeel kregen de deelnemers van de jury een smiley te zien met daarop een afbeelding. Na afloop ontvingen de deelnemers allemaal de gouden SVT-medaille en een diploma. De vele aanwezige bezoekers zagen hoeveel plezier de kinderen beleven bij een uitdagende gymnastiekopdracht.

Als laatsten kwamen de oudere leden aan de beurt. De schoolgroepen 7 & 8 deden absoluut niet onder voor de groep die al op het voortgezet onderwijs zit. In teams werd gestreden op tijd en het ging er flink fanatiek aan toe in gemengde groepen van meisjes en jongens. In de zaal moest een uitdagend parcours afgelegd worden. Leuk onderdeel was het balschieten op een klein doel waarbij snelheden gehaald werden van ruim boven de 60 km per uur. Nadat de tijd om was ontvingen alle deelnemers ook hier een gouden medaille en het enige echte SVT Challenge diploma.

Leiding en bestuur waren zeer tevreden over de nieuwe opzet en zagen veel vermoeide blije koppies na afloop. Ook de bezoekers vonden het mooi. Er was steeds iets te zien in de zaal en dat gaf veel dynamiek.

Op zaterdagmorgen 18 november is de volgende wedstrijd in de Kamp te Vries waar de turners en turnsters hun beste beentje gaan voorzetten. Hier wordt wel individueel gejureerd.

En noteer alvast in uw agenda de datum van 5 en 6 april 2024 want dan is er weer een echte tweedaagse Gymuitvoering in onze eigen gymzaal met spectaculaire acts van de leden van onze afdeling gym en turnen.