Tynaarlo 3 en Tynaarlo 4 samen verder

Sinds eind februari zijn het Driede en het Vierde samengevoegd tot één team. ‘De samensmelting’ net als die van kamp Noord en kamp Zuid in expeditie Robinson. Zo werd het samenvoegen gekscherend genoemd door een van de leiders van het nieuwe team. “Het was geen kwestie van wel of niet willen. We hadden simpelweg geen keuze!” Aldus Gerard. Dat klinkt dramatischer dan het is, want eigenlijk is iedereen er helemaal oké mee. Gerard: “We zijn nog steeds een elftal, nu moeten we nog een hecht team worden” Johan antwoordt hierop: “dat laatste stuk realiseren we wel na de training in de kantine!”

Johan Timmer, Gerard Darwinkel, Gerard Oostebring en Marcel Rozema. Stuk voor stuk echte voetballers. De een wat fanatieker dan de ander, de een misschien zelfs kwalitatief van een iets hoger niveau dan de ander. Marcel: “we speelden al geregeld wedstrijden samen, leenden eigenlijk altijd al spelers bij elkaar dus ja, echt heel veel is er ook niet veranderd. Het is nu eenmaal zo dat er altijd wel iemand geblesseerd is of een weekendje weggaat met het gezin. Nu hebben we hopelijk iets meer speling als het op wedstrijden spelen aankomt. ” Johan vult aan: “komend weekend zijn we sowieso met 16 man. Dat is nog niet bijster veel, maar het is meer dan we normaal hebben. Op die manier kun je ook wat meer gericht gaan kijken naar de spelers in het veld. Nu kunnen we bijvoorbeeld in de eerste helft een linksback opstellen en in de tweede helft de ander. Dat maakt het ook weer erg leuk.”

Beide teams zijn ook buiten het voetbal behoorlijk ondernemend. Zo organiseert het 3e jaarlijks het Driede toernooi en maakt het 4e om het jaar een trip naar het buitenland. “Dat doen we al jaren”, vertelt Johan. “We zijn vorig jaar naar Valencia geweest en ook eens naar Malaga. We stoppen allemaal 20 euro per maand in de pot en sparen dan voor het tripje. Marcel gaat verder: “we doen leuke dingen zoals een fietstocht, bootcamp of een rondleiding door de stad. Natuurlijk komt het ook voor dat we naar een voetbalwedstrijd gaan en ja, we drinken ook gezellig een biertje met elkaar.” Johan: “wat mij betreft gaan de nieuwe teamleden ook mee, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Als je twintig euro in de pot gooit iedere maand, zie ik geen reden waarom het niet kan!”

Heeft het echt moeite gekost? Die samenvoeging van beide teams? Gerard: “het viel ons allemaal echt alles mee. We trainen nu gezamenlijk op donderdag van 20.00 tot 21.00 uur en daarna komen we nog even bij elkaar in de kantine. Ik keek net nog even om het hoekje in de kantine na de training en je ziet dat de spelers gewoon lekker gemixt aan tafel zitten. Ook dat gaat dus volledig vanzelf.” Inmiddels zijn ook de oude appgroepen verwijderd en is er een nieuwe groep opgesteld. Marcel: “we hebben nog zo’n tien wedstrijden te gaan. Moet goedkomen dus.” Uit allevier de heren spreekt rust en vertrouwen: De sterkuh mannuh, door eenheid gedreven! Ze gaan gewoon onverstoorbaar door.