OLD STARS WALKING FOOTBALL FC EMMEN voetballen dinsdag 7 november in Eelde op veld van vv Actief

Sinds september 2022 heeft de gemeente Tynaarlo een Walking Football club. Om de bekendheid van deze tak van voetbal te vergroten, wordt er op dinsdag 7 november om 10.00 uur op het voetbalveld van VV Actief een demonstratie wedstrijd gegeven. Hiervoor zijn de Old Stars van FC Emmen uitgenodigd, die dit samen met de Old Stars van de gemeente Tynaarlo voor hun rekening zullen nemen.

Old Stars voetbal is een initiatief van de KNVB en de gemeentelijke voetbalclubs om ouderen vanaf ca. 60 jaar laagdrempelig te laten voetballen. Er wordt gespeeld met aangepaste regels; hard lopen en lichamelijk contact zijn o.a. niet toegestaan en er wordt gevoetbald op een kleiner veld. Voorafgaand wordt er onder het genot van een kop koffie informatie over het Walking Football verstrekt en is er tijd voor het stellen van vragen. Rond 10.30 uur zal met de demonstratie worden begonnen, die ca. 1 uur zal duren.

Bij Walking Football staat plezier voorop en iedereen kan zich naar eigen kunnen inzetten. Je wordt bewust van een actieve leefstijl en het onderhouden van de sociale contacten van de deelnemers. Het is de bedoeling dat er wekelijks op de dinsdagochtend om 10.00 in beginsel in Tynaarlo uur wordt getraind. De ochtend begint met koffie. Na het omkleden en de warming-up begint de training. Aansluitend is er gelegenheid om te douchen met daarna een nazit.

Een ieder is welkom om deze morgen in Eelde bij te wonen. Of nog beter: doe mee met de training en ervaar hoe mooi Walking Football is.

Wilt u meer informatie? Stuur een mail naar sport@tynaarlo.nl of bel naar 06-112 97 976.