Min 2 plus 2 bij turnen SVT = +1

Bij het Paterswoldse meer op 10 juli namen we afscheid van Anouk en enige tijd daarvoor van Marleen. We gingen suppen met elkaar. Anouk kreeg een mooie opblaasband in de vorm van en flamingo zodat ze altijd het IJsselmeer kan oversteken. Anouk die vanaf 2011 een vertrouwd gezicht was in de turnhal en gymzaal en les gaf aan de kleinste turnsters en de meidenselectie RWSA is per dit seizoen gestopt als turntrainster bij SVT. Zij is verhuisd naar Noord Holland maar blijft op afstand gelukkig wel verbonden aan SVT. Helaas is de reisafstand te groot om les te blijven geven hoe graag we dat ook met elkaar wilden. Wel zal ze proberen als zij in het Noorden is in de weekenden nog te assisteren bij Anja die het de komende tijd superdruk gaat krijgen. Ook blijft ze back-up in de weekenden als er KNGU wedstrijden gepland staan. Daar zijn we heel blij mee. Als we het over reisafstanden hebben: Marleen die vanaf 2012 voor SVT actief was als turntrainster in de lessen van Anja zit op dit moment in Colombia! Nadat ze haar studie als orthopedagoog heeft afgerond vorig jaar begon de reiskoorts op te komen en heeft ze besloten nogmaals naar verre oorden af te reizen. Als bestuur zijn we heel blij dat ze zo lang en goed les hebben gegeven bij onze club. Ze hebben echt heel veel gedaan bij SVT, niet alleen in de actieve turnlessen maar ook bij uitvoeringen, jureren en bij het meedenken op velerlei gebied.

Natuurlijk zijn we als bestuur al een lange tijd bezig om (een) goede vervangster(s) te vinden maar dat is helaas niet eenvoudig. Er zijn simpelweg geen turntrainsters te vinden. Door Corona hebben vele opleidingen stilgelegen en moeten we met elkaar een inhaalslag maken. Gelukkig gaat Dewi de opleiding niveau 3 doen dit komende halfjaar. Ook hebben we Lieselotte Vos die de opleiding binnenkort niveau 2 gaat doen. Zij zal blijven assisteren bij voorbereidend turnen wat ze ook al bij Anouk deed. Omdat we de eerste weken even afwachten hoe het gaat met deze volle lessen hebben we voorlopig een ledenstop bij voorbereidend turnen. Voor ons staat de veiligheid en de kwaliteit van de lessen voorop. We hopen dat we in oktober weer nieuwe leden kunnen toelaten in de les. Naast vinden van extra leiding liggen er bij gymnastiek en volleybal nog een aantal uitdagingen op ons te wachten. Voldoende gekwalificeerde juryleden om maar eens wat te noemen, maar ook het vinden van een extra bestuurslid die de activiteiten van Dineke over kan nemen. Tenslotte nog de uitvoering van onze doelstellingen vanuit het meerjarenplan: Meer leden bij volleybal, assistenten opleiden, nieuwe trainers zoeken, juryleden coachen en werven. Er is dus de komende niet alleen beweging in de gymzaal maar ook daarbuiten.  Maar we gaan het redden met elkaar. Als we goed optreden als team is -2 +2 niet 0 maar +1. Het woord team staat dan voor Together Each Achieves More!!