Reis door de tijd met het SV Tynaarlo Jubileumboek

SVT: de sportvereniging van Tynaarlo met een clubgebouw dat niet voor niets DE SPIL heet. SV Tynaarlo ís namelijk dé Spil van het dorp. Vele dorpsbewoners maken hier onderdeel van uit. De een als enthousiast voetballer, de ander als lid van de gymnastiek club of fervent wandelaar. De vereniging bestaat sinds vorig jaar 75 jaar en dus is besloten om de sportieve geschiedenis vast te leggen in een prachtig rijkgevuld boek. Dit adembenemende boek neemt je mee op een reis door de hoogtepunten van de sportvereniging, waarbij elke pagina gevuld is met passie, plezier en gemeenschapszin.

Zo vertelt Ronald Hamming, ook wel bekend als ‘Hammigol’, over zijn ervaringen bij Tynaarlo en hoe hij doorgroeide tot prof bij Fortuna. Of je leest een prachtig stukje geschiedenis van Jan en Aaltje Leiting die samen al meer dan honderd jaar lid zijn van de vereniging en daar vele dagen hebben doorgebracht. Ze vertellen over hun hoogtepunt: de gymnastiekuitvoeringen. Jan: ‘Je had in Tynaarlo drie feesten per jaar. Het zomerfeest, de toneeluitvoering én de gymnastiekuitvoering. Waarom die uitvoering nu precies zo’n succes was, vertellen Jan en Aaltje in het jubileumboek.

Bestel het boek!
Wil jij ook zo’n jubileumboek bestellen? Voor jezelf, een vriend of je ouders? Dat kan! Het rijk geïllustreerde boek is te bestellen voor €25,00. Bestellen kan via www.svtynaarlo.nl/jubileumboek waarna de boeken op te halen zijn bij DE SPIL op:

• zondag 8 oktober tussen 15.30 – 17.30 uur
vrijdag 13 oktober tussen 19.00 – 20.00 uur
maandag 16 oktober tussen 19.00 – 20.00 uur

Opsturen kan natuurlijk ook. Aarzel niet en sla nu je slag!