Samenwerking jeugd VAKO-SV Tynaarlo

Samenwerking jeugd VAKO – SV Tynaarlo

Geschreven: 15 augustus 2020

Samenwerking jeugd VAKO – SV Tynaarlo

Doel van de samenwerking:

VAKO en SVT hebben de handen ineen geslagen om als verenigingen sterker te staan voor het jeugdvoetbal in onze dorpen. Waar we de afgelopen jaren al samenwerking hadden bij de dames senioren, de meisjes en heel bescheiden ook bij de jongens, zetten we nu een grote stap in de samenwerking. Hiermee willen we een stabielere basis geven aan het jeugdvoetbal met teams op prestatief en recreatief niveau, met voldoende voetballers, trainers en andere vrijwilligers.

Alle jeugdteams van beide clubs spelen onder de naam VAKO/Tynaarlo of Tynaarlo/VAKO. Bij vijf teams gaan we het seizoen in met spelers van beide verenigingen:

• JO13-1 en JO13-2
  • JO14-1
  • JO15-1 en JO15-2

Praktische informatie seizoen 2020/2021:

Leiders en trainers:
Coaches, leiders en trainers zijn zoveel mogelijk bij beide verengingen gezocht. Op die manier kunnen zij goed zicht houden op het verloop, kennis delen en in beide verenigingen communiceren. Een overzicht van de het kader voor de samenwerkende teams:

Team Coach Leider(s) Trainer(s)
JO13-1 Egbert Dragstra Egbert Dragstra Cas van der Wijst
JO13-2 Nog in te vullen. Nog in te vullen. Sven Kok & Denny Smidt
JO14-1 Marcel Kuiper Nog in te vullen. Marcel Kuiper / ? (nog in te vullen)
JO15-1 Stan Alink / Harold Darwinkel Stan Alink / Harold Darwinkel Stan Alink / Harold Darwinkel
JO15-2 Marc Wijnen + ? (nog in te vullen) Marc Wijnen + ? (nog in te vullen) Mike Baalmans / Harold Darwinkel

Locaties:
Uitgangspunt is dat er een seizoenshelft bij VAKO thuiswedstrijden worden gespeeld en de andere seizoenshelft in Tynaarlo. Als er in Vries wordt gespeeld, wordt er in Tynaarlo getraind en vice versa. Zo blijven de jeugdspelers gedurende het hele seizoen op beide sportcomplexen komen. Er is in de volgorde van locaties zoveel mogelijk rekening gehouden met teams in gelijk leeftijd, om die op hetzelfde moment te laten trainen. Een overzicht van de speel- en trainlocaties:

Team Locaties najaar Locaties voorjaar
JO13-1 Spelen in Tynaarlo

JO13-2 Spelen in Tynaarlo

JO14-1 Spelen in Tynaarlo

JO15-1 Spelen in Vries

Spelen in Tynaarlo

JO15-2 Spelen in Vries

Spelen in Tynaarlo

Vertrek uitwedstrijden:
Wanneer de thuiswedstrijden in Tynaarlo worden gespeeld is ook het vertrek bij uitwedstrijden in Tynaarlo en vice versa. Vertrek gaat vanaf de parkeerplaats bij het sportveld in Tynaarlo. In Vries is het vertrek vanaf de parkeerplaats bij het zwembad.

Kleding:
Spelers ontvangen kleding van de vereniging waar in die seizoenshelft thuiswedstrijden worden gespeeld. Dat wisselt dus halverwege het seizoen. Detailinformatie volgt via de coach/leider.

Verdere proces in de samenwerking:

We verwachten veel van deze stap in de samenwerking. Het doel is om uiteindelijk alle jeugd van VAKO en SVT samen te voegen, in een zogenaamde Samenwerkende Jeugd Organisatie. Om dat te bereiken moet dit seizoen succesvol verlopen. Er zullen in zo’n eerste jaar dingen zijn waar we aan moeten wennen, we zullen moeten leren van dingen die misgaan. Maar we zullen hopelijk vooral de voordelen ervaren. We laten dit niet zomaar op z’n beloop.

Zowel het bestuur als de Jeugdcommissie van beide verenigingen zullen regelmatig de gang van zaken evalueren en bespreken. Tegelijkertijd zullen zij in de loop van het seizoen de volgende stappen in de samenwerking gaan voorbereiden. We zijn daarin afhankelijk van de informatie die we krijgen van coaches, leiders en trainers, maar ook van spelers en ouders.

We zullen coaches, leiders en trainers vragen om met regelmaat hun ervaringen te delen en te zorgen dat foutjes en onwennigheden worden opgelost. Daarnaast zijn we uiteraard benieuwd hoe de voetballers en ouders alles ervaren. Jullie kunnen altijd daarover een coach of leider aanspreken of bevragen. Wellicht zullen we tussentijds of richting eind van het seizoen nog een bijeenkomst met spelers en ouders organiseren.

Wij wensen iedereen enorm veel voetbalplezier, als speler of als supporter. Op een mooi seizoen en een prachtige samenwerking!

Bestuur en Jeugdcommissie VAKO

Bronvermelding: Website VAKO.