Vacature: Wedstrijdsecretaris Senioren Voetbal

Het bestuur van de afdeling voetbal van SVT is op zoek naar een Wedstrijdsecretaris Senioren Voetbal

Een week van de wedstrijdsecretaris

Op maandag, bijkomen van het weekend. Wel even de wedstrijdzaken-app controleren, of alle uitslagen van de thuiswedstrijden zijn doorgegeven. Op dinsdag in Sportlink de wedstrijden voor het aankomend weekend bekijken en de teams een kleedkamer toewijzen. Op woensdag de kleedkamerindeling in de leiders-appgroep zetten en dan kan de scheidsrechterscommissie scheidsrechters regelen. Op donderdagavond vindt er na de trainingen het overleg plaats tussen de leiders van de verschillende teams. Eventuele wijzigingsverzoeken worden vervolgens aan je doorgegeven, eventueel via de app. Als er geen wijzigingsverzoeken zijn, heb je een rustige vrijdag en anders moet je vrijdag de wijzigingsverzoeken regelen in overleg met de tegenstanders. Ook tegenstanders kunnen vrijdag/ zaterdag nog met een verzoek bij je komen. Dan stem je die met de betrokkenen af. Donderdag is handig, maar niet verplicht om op de club aanwezig te zijn. In het weekend is je aanwezigheid ook niet verplicht.

Doel van de functie:

De wedstrijdsecretaris is verantwoordelijk voor een goed verloop van het wedstrijdprogramma van de seniorenteams (mannen en vrouwen) op de zaterdagmiddag en de zondagochtend – en eventueel de inhaal, beker- of oefenwedstrijden doordeweeks. Je onderhoudt daarvoor nauw contact met de KNVB en probeert vragen en verzoeken van leiders en trainers rondom (oefen-)wedstrijden te regelen of te beantwoorden. Je hebt dus ook veel contact met de wedstrijdsecretarissen van andere verenigingen.

Plaats in de vereniging:

Het is een zelfstandige functie die valt onder het bestuurslid senioren.

Functie-inhoud:

• Coördineert de thuiswedstrijden voor alle seniorenteams; planning veldindeling en kleedkamers
  • Is aanspreekpunt naar en voor de KNVB en andere verenigingen betreffende competitie- en bekerwedstrijden van alle seniorenteams.
  • Verzorgt als zodanig de communicatie binnen de vereniging met de trainers, leiders, coördinator scheidsrechterscommissie en coördinator kantinecommissie
  • Verzorgt als zodanig de correspondentie met de KNVB en andere verenigingen
  • Ondersteunt trainers/ leiders bij het regelen van eventuele oefenwedstrijden voor teams
  • Communicatie met andere verenigingen over verplaatsing van uit- en thuiswedstrijden na aanvraag van trainer/leider. Na akkoord wedstrijd in Sportlink wijzigen en opvolgen van akkoord.
  • Aanspreekpunt voor aanvragen van andere verenigingen over wedstrijdwijzigingen of aanvragen voor wijzigingen. Na overleg met trainer/leider van betreffend team deze wijziging dan met wedstrijdsecretaris andere vereniging communiceren en Sportlink accorderen.
  • Werken met Sportlink (computerprogramma KNVB)
  • Zorgt dat spelers, aanvoerders en trainers in kennis worden gesteld van (tucht)uitspraken die betrekking op de desbetreffende speler cq. team.

Tijdsbesteding:

De schatting is ongeveer 3 uur per week

• Je hebt daarnaast regelmatig contact met leiders/ trainers, bestuurslid senioren, de wedstrijdsecretaris(sen) van de jeugdafdeling, en de secretaris
  • Je bent ook aanwezig op de overleggen met leiders en trainers o.l.v. bestuurslid senioren (2x per jaar)
  • Bijwonen van voor de functie relevantie webinars/ bijeenkomsten gegeven door KNVB en Sportlink

Geboden wordt:

• Een zelfstandige functie waarbij je je optimaal kan ontplooien
  • Een scholing en ondersteuning die bij de functie hoort, indien noodzakelijk
  • Een verenigings-mailadres (wedstrijdsecretaris-senioren@svtynaarlo.nl

Kwalificaties: