Kampioensbeker voor JO-14 in zicht!

Donderdag 25 april was een spannende dag voor de JO-14. Niet alleen voor de jonge spelers, ook trainers Raymon en Jilje waren nerveus. Het team maakte zich klaar voor de halve finale in Oaldeboarn in Fryslan. Ouders, opa’s en oma’s, vrienden, iedereen werd opgetrommeld om de jongens en meiden te komen aanmoedigen.

De wedstrijd begon, de sfeer was gespannen. Gezamenlijk liepen de spelers het veld op, ondersteund door hun favoriete muziek die uit hun meegebrachte box klonk. De scheids floot af en de halve finale was een feit. Zou de bekerfinale een haalbare kaart zijn?

De eerste helft beloofde niet vele goeds. Het spel begon met een ongelukkige tegengoal die Nick bijna van de lijn wist te halen, maar net niet redde. De rust was niet veel beter. Trainer Raymon liet de jongens even flink zweten in de kleedkamer! Een van de spelers zei na de wedstrijd: “Raymon gaf me toch een donderpreek! Het leek Pep Gaurdiola wel!”

De tweede helft leek de tegenstander wat weggezakt te zijn. Of kwam het doordat onze eigen jongens en meiden zo scherp als adelaars waren? Ze waren zo gebrand op de winst! Ze gingen ervoor. Hoe dan ook, team Tynaarlo maakte dankbaar gebruik van de situatie en al snel viel de 1-1: Tim tikte de bal rustig de hoek in. Ook Julia en Milan scoorden, Bas tikte er zelfs twee in het doel! wat een wedstrijd!

Het team verliet uiteindelijk uitzinnig van vreugde het Friese veld met een heerlijke 1-5 eindstand. Op naar de finale! Trainer Jilje straalde van trots. Jilje: “het zijn uiteindelijk de jongens en meiden in het veld die voor de winst hebben gezorgd. Wat ik het mooiste vind, is dat het een nieuw team is. Ze spelen pas dit seizoen voor het eerst samen. Spelers uit Vries en spelers uit Tynaarlo. Wat een eenheid hebben zij en wij hier van gemaakt!”

De finale voor de bekerwedstrijd vindt plaats op zaterdag 1 juni. Denk jij nu: daar wil ik bij zijn! Kom dan vooral! Hoe meer aanmoediging, hoe beter! De wedstrijd vindt plaats om 10.00 uur bij Sportpark ’t Hoge Bos in Hollandscheveld. Heb je vragen? Stuur dan even een berichtje aan de trainers: Jilje en Raymon.