Groot feest 75 jarig bestaan Hemelvaartweekend

Sportvereniging Tynaarlo viert dit hemelvaartweekend haar 75-jarig bestaan. ,,Iedereen in het dorp is betrokken bij SVT. Dat is uniek”, zegt bestuurslid Roelof Leuning.

Groot feest in Tynaarlo: de sportvereniging bestaat 75 jaar. De jeugd was vrijdagmiddag actief tijdens de sport- en spelmiddag, waarbij uiteraard met de bal op doel werd geschoten. Tijdens de receptie in de namiddag kreeg erelid Arie Dallinga een koninklijke onderscheiding.

Hij werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau vanwege zijn jarenlange inzet voor SV Tynaarlo, stichting Sport en Welzijn Dorp Tynaarlo en andere activiteiten in het dorp. Dallinga (75) woont sinds enkele jaren in Groningen, maar burgemeester Marcel Thijsen van Tynaarlo speldde hem de versierselen op.

Omnivereniging

SVT is een omnivereniging zoals je die niet veel meer ziet. Met voetbal begon het 75 jaar geleden, maar al snel werden handbal, gymnastiek en wandelen bij de vereniging gevoegd en later ook volleybal. ,,Handbal en volleybal zijn er niet meer”, zegt hoofdbestuurslid Roelof Leuning. ,,De wandeltak is bijzonder voor een dorp als Tynaarlo. Die organiseert regelmatig wandelingen waaraan 500 tot 600 mensen meedoen.” Voor vrijdagavond is er ook een jubileumwandeltocht uitgezet.

390 leden en 130 vrijwilligers

Voetbal is nog altijd de hoofdmoot in Tynaarlo, hoewel de afdelingen gymnastiek en turnen het ook goed doen. SVT heeft 390 leden en 130 vrijwilligers. Leuning: ,,Iedereen in het dorp is betrokken bij SVT. Als lid, als vrijwilliger, als ouder, als supporter, als sponsor of als donateur. Dat is uniek.”

Leuning zit ook in de jubileumcommissie die voor dit hemelvaartweekend een groot feestprogramma heeft opgezet. ,,Er zijn activiteiten voor jong en oud. Op het sportveld staat een grote tent. Als het slecht weer wordt, kunnen we de boel zo naar binnen verhuizen.”

Activiteiten

Zaterdag is er nog een zeskamp voor iedereen uit Tynaarlo vanaf 14 jaar en ‘s avonds is er na de barbecue een groot feest met de band Xclusive in de feesttent. ,,Daar verheug ik me enorm op”, aldus Leuning.

bron: https://dvhn.nl/drenthe/Groot-feest-in-Tynaarlo-SV-viert-75-jarig-bestaan-met-spelletjes-wandeltocht-en-onderscheiding-27722893.html