Nieuws inzake samenwerking met VAKO

17 januari heeft een afvaardiging van het bestuur voetbal overleg gehad bij VAKO om over de voorgenomen intensivering van de samenwerking met de jeugd te praten. Zoals bekend zijn we bij SVT aan het onderzoeken in welke vorm we dit het beste zouden kunnen doen. VAKO deelde tijdens het overleg mee er de voorkeur aan te geven eerst de samenwerking van beide verenigingen in huidige vorm te willen versterken. Concreet betekent dit dat men ook het komende seizoen wil inzetten op samenwerking op teamniveau (ST) boven het samenvoegen van de hele jeugdopleiding (SJO). Hoewel we verrast zijn door deze verandering van de koers bij VAKO, biedt het kansen de samenwerking organisch te laten groeien en op meerdere gebieden intensiever samen op te trekken. Beide verenigingen hebben nogmaals naar elkaar uitgesproken de noodzaak van de samenwerking in te zien, tevreden te zijn over de samenwerking in ST-vorm tot dusver en elkaar te zien  als duurzame partners voor het jeugdvoetbal. We kijken er naar uit om de komende tijd de intensivering van de samenwerking verder vorm te geven. We houden u vanzelfsprekend op de hoogte van de voorgenomen stappen in dit proces.