Onmisbaar; de sponsors van SVT! Op bezoek bij…

Onlangs gingen we bij Peter Hendriks van Uitvaartzorg Bijzonder op bezoek. Peter draagt zowel Rolderboys als SVT een warm hart toe: sinds 2019 is hij hoofdsponsor van SVT. De MO19 dames, nu Dames 2, spelen in shirts met zijn logo. Graag vertelt hij wat meer over zijn bedrijf en zijn redenen om sponsor te zijn van onze groeiende en bloeiende sportvereniging.

Hoe ben je – als geboren en getogen Roldenaar – in Tynaarlo terechtgekomen? “Toen ik nog bij Dennenoord in Zuidlaren werkte, kende ik via een collega het dorp Tynaarlo. Later hoorden we dat er een woning te koop stond, aan de Berkenlaan, die aan onze wensen voldeed. We zijn in 2008 verhuisd en het bevalt ons prima in Tynaarlo. Opvallend aan het dorp? Het naoberschap is er groot.”

“Ik heb mijn bedrijf sinds 2018: hiervoor ben ik onder andere werkzaam geweest in de horeca en de facilitaire dienst van Interzorg. Van mijn organisatietalent werd door anderen echt gebruik gemaakt als er iets niet goed ging en dat komt in dit vak goed van pas. Wat mij verder geschikt maakt voor dit vak? Ik heb 2 oren en 1 mond zoals iedereen. Ik luister dan ook 2x zoveel dan dat ik praat: mensen voelen zich gehoord.” Wat uitvaartzorg Bijzonder bijzonder maakt? “Warmte, persoonlijk, transparant, vernieuwend en vakbekwaam: daar staan wij voor. Ik ben een echt ‘mensen-mens’, neem veel tijd per uitvaart. Bij het organiseren van een uitvaart laat ik de naasten het liefst zoveel mogelijk zelf doen, iets wat altijd als heel prettig wordt ervaren door de nabestaanden en het rouwproces bevorderd. Kunnen of willen ze iets niet zelf doen, dan neem ik ze dat uit handen. Een andere kijk op een uitvaart, zodat elke uitvaart Bijzonder wordt, dat is wat wij doen.”

Je bent een zeer betrokken sponsor. Waarom? “Ik vind het leuk en hoop met mijn sponsering de contributie laag te houden zodat iedereen kan sporten. Blijven bewegen, gezond blijven, dat is zó belangrijk en de start hiervan begint bij de jeugd. Ik bouw graag echt een band op met ‘mijn’ team en blijft altijd betrokken.” Het ST VAKO / Tynaarlo Vrouwen 2-team kon de patat na afloop van een verloren wedstrijd dan ook erg waarderen (zie foto!). “En als even het kan, ga ik bij mijn dochter Esmée kijken die sinds kort bij MO13 speelt.” Of hij zelf ook sportief is? “Jazeker!”, en ook best Bijzonder: Peter heeft namelijk in teamverband op eredivisieniveau aan klootschieten gedaan!

Wil je meer weten over deze enthousiaste ondernemer en zijn bedrijf? Kijk dan op de website https://uitvaartzorg-bijzonder.nl/ of ga naar het inloopspreekuur in Rolde!