Woordje van de voorzitter afdeling voetbal

Als de zon gaat schijnen, kruipen mensen weer uit hun schulp. Dat hebben wij bij SVT in ieder geval wel bewezen. Wat een feesten, toernooien en activiteiten hebben we gehad. Ons 75-jarig bestaan met een goed bezocht 6-kamp en een geweldig feest. Het gezellige Sterkuh Mannuh toernooi met een drukbezochte BBQ. Het kampioenschap van de MO 15 en het 2e elftal. Het warme ouder-kind toernooi inclusief hapje en drankje om het seizoen af te sluiten. Ik kijk er met een trots gevoel op terug. Opvallend hoe iedereen zich inzet voor de club en elkaar helpt waar nodig.

Het doet mij goed om te zien hoe alle teams elkaar weten te vinden en elkaar helpen als een team spelers tekort komt. Dit gebeurt door de hele vereniging heen: jeugd, meiden, dames en senioren, prachtig!

Roelof Rutgers, de groep van 5 van VAKO en keeper Thijs hebben inmiddels afscheid genomen van het 1e. Zij werden bedankt voor hun inzet de afgelopen jaren en zeker voor de memorabele 3-2 overwinning op VAKO. Trainer Johannes Noorda neemt het stokje over van Roelof.  Samen met de versterkte selectie (o.a. de teruggekeerde Sallo/Tigo/Barry Westerhof, Koen Kommers en een aantal nieuwe spelers waaronder JO 15 trainer Marcel Kuiper) wens ik hem veel succes!

Vanuit de senioren teams van Tynaarlo 3 en 4 is het initiatief ontstaan om zelf een poule te vormen met teams uit de regio met spelers van dezelfde leeftijd (zeg maar 40-60 jaar). Dit om het voetbalplezier te vergroten en niet te worden voorbijgesneld door jongens van een jaar of 20. In een overleg in De Spil met de leiders van 12 teams zijn goede afspraken gemaakt. De gehele poule is aangemeld bij de KNVB. Een mooi initiatief!

Voor het nieuwe seizoen zijn de jeugdteams inmiddels ingedeeld. We zetten de samenwerking met VAKO ook voort. Dames 1 van beide clubs gaan de krachten bundelen en we gaan vanuit een gezamenlijke jeugdcommissie kijken hoe we nog meer samen kunnen optrekken. Een mooi vooruitzicht voor beide clubs.

Ik kijk uit naar een nieuw voetbalseizoen, maar eerst gaan we genieten van een hopelijk mooie zomer. Fijne vakantie allemaal!