Vrijwilligersbeleid van SVT

In september 2022 is een werkgroep aan de slag gegaan met het professionaliseren van ons vrijwilligersbeleid. Hoe zorgen wij er met elkaar voor dat SVT een groeiende en bloeiende vereniging blijft. Dát we het echt met elkaar moeten doen, is bekend. Hóe we dat het beste kunnen aanpakken, daar heeft deze werkgroep zich mee bezig gehouden.

Een van de belangrijkste punten is dat ieder lid het vanzelfsprekend vindt een bijdrage te leveren aan de vereniging. Dit is een morele verplichting. Het gaat dan om leden van 16 jaar en ouder, of een ouder van een jeugdlid. De een doet dat door het draaien van kantinedienst, de ander door het geven van trainingen of lid te worden van een bestuur of commissie. Er wordt daarom een vrijwilligerscommissie ingesteld die goed voor onze vrijwilligers gaat zorgen. Het gaat dan om het binnenhalen, begeleiden, belonen en behouden van vrijwilligers. Wil jij deel uit maken van deze commissie Laat het dan weten aan Trijnie Faber, voorzitter of een van de andere bestuursleden.