Van de voorzitter Afdeling Voetbal: voetballen in de winterstop

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2023. Ik kijk weer uit naar een jaar met mooie wedstrijden, gezellige gesprekken langs de lijn en wie weet een kampioenschap hier en daar. Ik hoop dat jullie allemaal enorm hebben genoten van de kerstperiode.

Zo hebben we tussen kerst en oud en nieuw een succesvol oliebollentoernooi gehad voor de jeugd. Gelukkig was er nog geen sprake van goede voornemens voor het nieuwe jaar, want er waren meer dan genoeg oliebollen om te eten. Op 28 december konden de kinderen van zowel VAKO als SVT gezamenlijk strijden om de winst. Er waren meer dan honderd deelnemers van JO-7 t/m MO en JO-19 Mooi om te zien hoe de gemixte teams waren ingedeeld en de jongens en meiden elkaar op sportieve wijze beter leerden kennen.

Toen we net een beetje waren bijgekomen van carbid schieten en vuurwerk afsteken, hadden we het jaarlijkse oliebollentoernooi voor de senioren. Dat vond plaats op 7 januari. Het was een gezellige bedoeling met zes teams en 45 deelnemers. Voor mij persoonlijk erg geslaagd omdat mijn jongste zoon Marten het doel goed verdedigde en we zelfs tegen elkaar moesten spelen. Zijn voetbalvrienden uit de JO-17 deden voor het eerst dit jaar ook mee met het seniorentoernooi en daar hebben we flink wat skills mogen aanschouwen. Dat gold trouwens ook voor de MO-17 en de vrouwenteams. Dat belooft wat voor volgend jaar! De prijs voor mooiste goal ging met stip naar Silvan Darwinkel. Wat een prachtschot was dat. Mooi ook om te zien dat er veel toeschouwers aanwezig waren om het goal te aanschouwen. De organisatie in De Kamp was goed geregeld, waarvoor veel dank. Ook de gezellige nazit inclusief de prijsuitreiking in de Spil was weer een succes.

Naast de toernooien waar het vooral ging om de gezelligheid, hebben de jeugdteams ook nog wat wedstrijden gespeeld in de zaal. De wedstrijden vonden plaats in Gieten en Assen en een aantal van onze teams is zelfs kampioen geworden! Ook het eerste elftal heeft een goede prestatie geleverd door bij het zaaltoernooi in Gieten toch redelijk onverwacht de finale-avond te halen! Hierover later meer. Al met al mooie resultaten dus. En we kijken ernaar uit om straks weer lekker op het veld te spelen.