SV Tynaarlo doet oproep aan voetbalvrouwen in Tynaarlo en omgeving

SV Tynaarlo staat bekend om het vrouwenvoetbal. Van kabouters tot babes, er zijn veel meiden en vrouwen te vinden op het veld. De jonge vrouwen van nu hebben echter een ambitie voor de club: een Dames 1 elftal opzetten. Denk jij nu? Ja! Daar wil ik bij horen! Lees dan snel verder. Maud Venema en Nynke Hadders vertellen je waarom jij je moet aanmelden!

Voetbal zit in de genen
Maud Venema is voetballer van het eerste uur. Maud: “voetbal zit in mijn genen. Het gaat van generatie op generatie en het maakte bij ons thuis niet uit of je jongen of meisje was. We voetbalden allemaal. Zelfs mijn zus bleef nog bij Tynaarlo voetballen, terwijl ze helemaal in Kolham ging wonen!” Nynke Hadders deelt de mening van Maud. Nynke: “het hoort gewoon bij ons. Je groeit met elkaar op en al je vriendinnen zaten op voetbal. We gingen samen naar voetbalkamp, organiseerden feestjes en nu we volwassen zijn, willen we dat behouden en voortzetten.”

De dames zijn het er wel over eens dat ze de sport serieus nemen. Maud: “omdat het aantal dames minder werd, was het moeilijk om een elftal bij elkaar te houden en dus besloten we voortaan 7×7 te spelen. Toch knaagt er dan iets”. Nynke vervolgt: “het is wel gezellig, maar het niveau blijft achter. Wij willen leren en professionaliseren. Vaste trainingsavonden, een goede coach en leider en wedstrijden op niveau. Dat is wat we willen. En, zo zegt Maud lachend: “daar horen de feestjes en het nazitten na de wedstrijd vanzelfsprekend bij! Het gaat uiteindelijk om de verbondenheid met elkaar.”

Voetballen op niveau
De vrouwen die nu wekelijks de 7×7 wedstrijden spelen kunnen wel degelijk een potje voetballen. Eerder in de jeugd speelden ze zelfs hoofdklasse en hun ambitie is dan ook om weer lekker op niveau te voetballen. Hun oproep aan vrouwen in Tynaarlo en omgeving is dan ook simpel: Heb je vroeger gevoetbald? Of heb je het ooit eens gedaan en wil je er beter in worden? Meld je dan aan! Wij willen een elftal van vrouwen vormen die op zaterdag wedstrijden spelen. Net als het 1e van de mannen.

Als het gaat om dromen en ambities zijn de vrouwen eensgezind: “terug naar voetballen op niveau! Maar niet alleen dat. Wij willen meisjes laten zien dat ze ver kunnen komen als je je best doet. Jonge meiden in de MO13 moeten kunnen doorgroeien bij hun eigen club en ook in het 1e terecht kunnen komen net als bij de mannen. SV Tynaarlo is een vereniging die zich daar al jaren hard voor maakt en dat zal blijven doen.”

Plannen, dromen en ambities
De dames staan zeker niet alleen in hun plannen, dromen en ambities. Maud: “We hebben onze oude teamgenoten opnieuw benaderd, of ze mee wilden werken aan het opzetten van een professioneel vrouwenelftal. Daarnaast maken we er reclame voor. We zitten nu op twaalf spelers, maar we streven naar een aantal van achttien.” We zoeken meiden vanaf een jaar of achttien, maar ook als je nog geen achttien bent, ben je heel erg welkom.

Interesse? Neem gerust contact op met de secretaris voetbal van SV Tynaarlo, Gerco Brands, via secretaris-voetbal@svtynaarlo.nl of stuur een berichtje via Instagram (@Dames1Tynaarlo), ook als je gewoon gezellig een keer vrijblijvend mee wil trainen. Op dinsdagavond 9 januari om 19.30 uur is er bovendien een informatieavond in de kantine van SV Tynaarlo (Zuidlaarderweg 1, Tynaarlo).