Woordje van de voetbalvoorzitter

Het voetbalseizoen voor SVT zit er op. En wat een prachtige activiteiten en ontwikkelingen zijn er  geweest om op terug te kijken. Ik neem jullie met plezier even mee. Bekijk vooral de hoogtepunten in beeld!

Senioren

Het was een mooi jaar voor het eerste elftal. Het bleef onder leiding van Jan Veenhof lang meedoen voor een periode en haalde uiteindelijk een prima plek in de middenmoot. Het tweede werd met ruime voorsprong kampioen, nogmaals proficiat! Het derde en vierde hadden het qua bezetting af en toe krap, maar met de steun en flexibiliteit van alle spelers, leiders en wedstrijdsecretaris konden er toch veel wedstrijden doorgaan, met een prima resultaat. het Derde werd 5e en het Vierde eindigde zeer verdienstelijk als 2e. Ook de 35+ had veel sportieve speelavonden met als klapstuk de laatste avond in Tynaarlo op de vrijdagavond van het sterkuh mannuh toernooi. De Walking footbal groep is ook nog steeds actief op de dinsdagochtend. ben je nieuwsgierig, neem contact op met Henk de Groot (kan via het bestuur).

Meiden,  Dames en babes

Alle teams speelden samen met Vako. De dames speelden als 18+ op de vrijdagavond 7 tegen 7. Een leuke ervaring. Toch is er samen met Pieterjan een plan gesmeed om volgend jaar weer gewoon op de zaterdag 11 tegen 11 te gaan spelen! Bij de meidenteams van MO-11, MO-13 en MO-15 is er wekelijks veel te beleven op de velden. Sportiviteit, prima technisch spel, voetbalplezier en een groeiende groep MO-11. Een mooie groep van leiders, trainers, coördinator, supporters en scheidsrechters maakt dit allemaal mogelijk. De Babes trainen op de woensdagavond met veel plezier onder leiding van wisselende trainers. Op de vrijdagavond speelde de roze-groene brigade een toernooi.

Jeugd

Ook hier speelden alle teams in de ST met Vako waarbij de ouder teams ook zijn gemixt. Er is iedere zaterdagochtend veel activiteit en voetbalvreugde te zien op de velden in Tynaarlo en Vries. Een aantal hoogtepunten (los van elke zaterdagochtend:):

• De JO17-2 werd kampioen
  • de JO14 won de Drentse beker
  • de JO17-1 won 2 toernooien

Hoogtepunt van het jaar was zoals altijd het ouder – kind toernooi waarbij menig ouder moest constateren dat de jeugd hem/haar voorbij vliegt. Als afsluiting was er voor de jongste jeugd nog een voetbalkamp in Vries. Ondanks de ingekorte versie ook weer een enorm succes.

Bestuur

Ook op bestuurlijk niveau is er achter de schermen hard gewerkt (ook met veel plezier overigens). Zo is er op basis van het Meerjarenplan veel tijd en aandacht besteed aan vrijwilligersbeleid, Veilig sportklimaat, digitalisering, Professionalisering en Communicatie. Wij praten u graag bij op de jaarvergadering van de afdeling voetbal op 9 oktober of in nieuwsbrieven in het nieuwe seizoen.

Komende weken

Het sportjaar loopt ten einde maar er zijn nog 2 grote sportactiviteiten met impact in Tynaarlo.

Zoals elk jaar maken wij de hoofdtribune van de TT schoon. Met het verdiende geld kunnen we extra dingen doen voor de club. Op onze wensenlijst staat nog een kleine pannakooi nabij de kantine.

En natuurlijk is Oranje nog in de race voor het Europees kampioenschap. alle wedstrijden van Nederland zijn te zij in de Spil op groot scherm. Dus trek je oranje kloffie aan en kom naar de Spil.

Volgend seizoen

De indeling voor het nieuwe seizoen is altijd een enorme puzzel met veel factoren en wensen, deze is op enkele details na afgerond en gedeeld. Het is nu tijd om vakantie te vieren. Geniet van de zomer en tot in het nieuwe seizoen dat eind augustus weer begint.

Egbert Leijting
Voorzitter afdeling voetbal