Woordje van de Voorzitter

Beste voetballers,

ik ga het zo over voetbal hebben, maar wat een sportmoment vorige week! Ik weet niet hoe het jullie vergaan is.., maar  ik heb enorm genoten. Wat een zinderende race van Max. Om in de woorden van Olav Mol te spreken: wat een apotheose!

Goed, over naar onze eigen trots: SVT. Inmiddels hebben we vijf seniorenteams in de competitie. Nieuwe teams zijn enthousiast gestart en volledig geïntegreerd. Dat zie je niet alleen op het veld, maar ook in de kantine. Het is er regelmatig een drukte van belang en het enthousiasme is goed voelbaar. Uiteraard houden we hier rekening met de corona-regels.

Het 1e elftal heeft het best zwaar, maar houdt de moed erin. Dat geldt ook voor het 3e en 4e elftal. Een flink aantal spelers kampt helaas met blessures. Mocht je dit lezen en denken: ‘ik durf het wel aan om een keer mee te doen met het 3e of 4e’, schroom dan niet en meld je aan! Dat kan heel simpel door een mailtje te sturen aan Gerco: <secretaris-voetbal@svtynaarlo.nl> of even te bellen.

Het meidenvoetbal blijft onverminderd succesvol. De trainingen verlopen goed, de wedstrijden worden gewonnen en door het grote aantal meiden zijn we de mogelijkheden aan het verkennen om een nieuw team te vormen. Niet alleen de meiden gaan lekker. Ook de rest van de jeugd floreert. Vooral de kabouter aantallen zien we groeien. Dat belooft wat voor de toekomst van SVT.

De toekomst van SVT is in meerdere opzichten flink in beweging. Zoals bekend werken we meer en meer samen met VAKO. De mix teams van VAKO en SVT werken goed samen en ook bij de jeugd uit Vries en Tynaarlo zie je nieuwe vriendschappen en voetbalbondjes ontstaan. Dat doet ons goed. Op deze manier zetten we samen positieve stappen en leren we van elkaar. De werkgroep samenwerking met VAKO heeft inmiddels de afronding van de 2e fase bereikt. Uiteraard houden we jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Nog een paar weken voor Kerst. Een heerlijke tijd om samen met je familie en vrienden door te brengen. Wij wensen jullie fijne dagen en een gezond 2022. We hopen dat de maatregelen dan weer wat versoepeld zijn en we elkaar ook weer langs de lijn kunnen treffen of nog beter, tijdens het Ouder-kind toernooi, het Sterkuh Mannuh Toernooi of de festiviteiten van 75 jaar Tynaarlo!

Fijne feestdagen!

Egbert Leiting