Woordje van de voorzitter afdeling voetbal

Wat een spanning! Tot op het laatste moment hoopten we met z’n allen dat we nog een ronde door konden in het WK. Dat we die Argentijnen naar huis zouden sturen. Dat Noppert de held van 2022 werd. Maar helaas, het mocht niet baten. Ondanks dat heb ik enorm genoten in de Spil. De gemoedelijke sfeer, de gezelligheid, jong en oud samen kijkend naar het grote scherm. En wat was de jongste jeugd ook goed vertegenwoordigd. Logisch ook met sinds dit seizoen maar liefst 25 jongens en meiden die lid zijn van SVT tot en met de categorie JO9. Wat een mooi potentieel voor de club, nu en later! Daar besteden we de volgende nieuwsbrief uitgebreid aandacht aan.

Een ander hoogtepunt op voetbalgebied was de eerste derby van dit seizoen: het eerste van VAKO en SVT speelden op zaterdag 12 november tegen elkaar. Het was een prachtige, zonnige dag met flink wat publiek voor beide partijen. En wat een spannende strijd! Een strijd die we helaas niet hebben gewonnen, het jonge en getalenteerde VAKO trok aan het langste eind en won met 4 tegen 3. Het was nog lang onrustig in Vries die avond..;).

We merken echt dat het winter aan het worden is, want de velden zijn de laatste tijd eigenlijk te hard om op te spelen. Gelukkig hebben we het zaalvoetbal nog. De komende weken vinden er verschillende wedstrijden plaats voor de jeugd. En natuurlijk hebben we het eerste weekend van het nieuwe jaar ons vertrouwde oliebollentoernooi in de Kamp in Vries. Iedereen is uiteraard van harte welkom om te komen kijken of mee te doen.

En tot slot een moment van trots. Het is jullie misschien opgevallen dat ons sportpark een flinke opknapbeurt heeft gekregen. Zo is de verlichting op het hoofdveld vernieuwd, waardoor we nu gedurende het hele jaar ook ‘s avonds wedstrijden kunnen organiseren. Daarnaast zijn dankzij Woonaccept en Topraad de dug outs volledig vervangen en heeft JH Klusservice bijgedragen aan ons nieuwe scorebord. We staan er al met al weer goed op, dankzij onze sponsoren en uiteraard de inzet van vrijwilligers bij deze opknapbeurt en gaan zo mooi het nieuwe jaar in.

Rest mij nog jullie allemaal heel fijne en sportieve dagen te wensen.