Vrijwilliger van de maand maart: Ellen Westerbeek-Smit

SVT kan heel trots zijn op het enorme legioen vrijwilligers dat zich inzet voor de club. Iedere maand interviewt Annemarie Kasper een van hen. Of twee. Of een hele familie! De interviews met Willy KruitRobert JansenAnnie KlasenAndries van der HoekJan ReijntjesRoelie Lokhorstfamilie VeldmanHans & Henk WesterhofGreetje PanmanEgbert Leiting & Gabriëlla Kats, Klaas BoonstraHarold DarwinkelRoelof LeuningArie DallingaBjörn NienhuisJordy DekkerAnneke TimmerHarald HomanJan HoogenbergJohan en Irene BoerHarrie HaddersMea en Jolein KievitRoel Jager en Jan Meijeringh kun je op de website teruglezen door op hun namen te klikken.

Ellen Westerbeek? Wie? Ooooh, Smittie! En als je haar niet uit Tynaarlo kent, dan misschien wel van tv! Want in 2006 deed Ellen met haar ex, Erik Rona, mee aan het bouwprogramma Het Blok.

Ellen startte met het draaien van bardiensten bij SVT toen zoon Tim ging voetballen. En nam meteen haar moeder Harmkje mee, vanwege ‘personeelstekort’ achter de bar. En zoals dat gaat, werd ze al snel gestrikt voor meer. ‘Ik zit in de jeugdcommissie van voetbal, samen met Pytrik Notermans, Harold Darwinkel en Masha Scheper. We zijn om de beurt bestuurslid van dienst bij thuiswedstrijden. Verder organiseren we het jeugdtoernooi in de zaal, het kaboutertoernooi voor de allerkleinsten, de grote clubactie en af en toe activiteiten voor de jeugd.’

Eenmaal ‘binnen’ werd Ellen gepolst voor meer commissies, maar ze laat het hier even bij. ‘Want Koningsdag komt er alweer aan en ik zit ook al een poosje in het Tynaarlo Oranje Comité (TOC). Binnenkort hebben we weer de tompoucenactie: houd het sportkrantje in de gaten, dan weet je wanneer we langs de deuren komen!’

Ellen is secretaris van de TOC, maar ook een echte regelneef. Dus prijzen regelen voor het ‘beroemde en beruchte’ Rad van Fortuin (‘gemaakt door mijn vader!’) zit haar in het bloed, net als de catering. ‘Als het lukt, kan iedereen straks iets lekkers van het spit eten’.

Daarnaast zit Ellen al een tijdje in de oudercommissie van de kinderopvang, waar Tim met veel plezier naartoe gaat. Vanwege Ellens nieuwe baan bij een notariskantoor in Groningen heeft Tim geluk: ‘Want donderdag wordt nu een werkdag en donderdag is het dus tosti-dag!’

Zei u notaris? Ja, kandidaat-notaris. ‘Daarvoor weet heel Tynaarlo me ook te vinden. Alleen vorig jaar al werden er drie stichtingen opgericht. Maar maak daar maar niet teveel reclame voor!’ :-)