Vrijwilliger in de schijnwerpers: Marcel Kuiper, trainer JO15

Soms heb je van die trainers die er echt altijd zijn! Marcel Kuiper is zo’n trainer.

Hij is altijd vol enthousiasme op de trainingsavonden ook al regent het. Hij is er ’s avonds aan de voordeur als een van de jongens een shirt of bidon op het veld heeft laten liggen. Hij is er tijdens wedstrijden als taxichauffeur als er iemand thuis afgezet moet worden. Hij was er in het Paasweekend als organisator op een internationaal voetbaltoernooi in Brabant. Hij is er gewoon altijd.

Trainers als Marcel verdienen het om zo af en toe in de schijnwerpers te worden gezet. Marcel is trainer van de JO-15. Enthousiast, betrokken, gedisciplineerd. En bovenal: zeer graag gezien bij de jongens van het team.

Want een team is het. Daar zorgt Marcel wel voor. De JO-15 startte twee seizoenen geleden als nieuw JO-14 team. Een deel jongens van VAKO en een deel van SVT. Ze kenden elkaar nog niet zo goed. Ze wisten niet wat elkaars sterke punten waren en hoe ze elkaar het beste konden ondersteunen. Mede dankzij de inzet van Marcel is er niets meer van deze tweedeling te merken. Het is een sterk team, zowel op het veld als daarbuiten. En het allermooiste is ook nog dat hij de jongens echt naar een hoger niveau heeft getild, waarbij het kampioenschap dit seizoen op een haar na werd gemist. Een superprestatie van deze hechte ploeg!

Marcel, namens je voetbalcollega’s van VAKO/SVT en ik denk ook namens de ouders: heel veel dank voor je inzet. We hopen je nog lang te blijven zien op het veld.