OldStars Walking Football van start

Na de demo-training met de OldStars van Fc Groningen, was dinsdag 27 september het echte begin van het Old Stars Walking Football van de gezamenlijke voetbalclubs in onze gemeente. Het begin was goed.

Vorige week dinsdag streken de FC Groningen OldStars neer op ons sportcomplex maar deze dinsdag ging het echt los. Met uiteindelijk 8 voetballers, waarvan 3 gasten uit Leek en Groningen, werd er heerlijk getraind en gevoetbald. En ook voor een bakje koffie met een praatje was er natuurlijk alle tijd.

Het OldStars Walking Football is een gezamenlijk initiatief van v.v. Actief, FC Zuidlaren, VAKO, Yde De Punt én SV Tynaarlo. De clubs hebben samen met Sport Tynaarlo de voetbalschoen aangeboden en willen een veilige maar vooral ook leuke manier bieden aan iedereen boven de 55 jaar, om te blijven voetballen. Bij OldStars voetbal is er meer aandacht voor de warming-up, balans- en strekoefeningen en er wordt niet gerend tijdens training en spel. De focus ligt op coördinatie, motoriek en natuurlijk vooral lekker bewegen in teamverband.

Ook meedoen? Dat kan elke dinsdag van 10:00 tot 11:00 uur op het terrein van SV Tynaarlo. De kantine is open vanaf 09:30 en dan staat ook de koffie klaar. Deelname is de eerste keren gratis.

Meer informatie zie www.oldstarts.nl/sport/voetbal of kom gewoon volgende week dinsdag langs! Iedereen is welkom. Voetbalervaring niet nodig.