Gymnastiek

Gymnastiekgym meisjes

Vanaf twee jaar zijn de peuters welkom bij de peutergymnastiek.  Ze maken kennis met verschillende toestelsituaties, bewegingstechnieken en met samenwerken. Hierbij is het van belang dat zij begeleid worden door een vertrouwd iemand uit hun omgeving. Deze persoon wordt geacht in de les aanwezig te zijn.  Kinderen vanaf de kleutergroep kunnen zonder begeleiding aan de lessen deelnemen.

Kinderen  in de leeftijd  van twee tot zes jaar kunnen bij de SVT afdeling gymnastiek het “Beweegdiploma” behalen:  in 10-20 gymlessen wordt een basis gelegd in de motorische- en sociale ontwikkeling van het kind en bezegeld met Beweegdiploma 1 en/of Beweegdiploma 2. De SVT heeft het KNGU-keurmerk “Beweegdiploma”. De KNGU ziet onder andere toe op het gebruik van het juiste lesmateriaal, kwaliteit van technisch kader en regelmatige frequentie van de lessen.

Vanuit de basisbeginselen van bewegen worden voor het ouderwordende kind gymnastieklessen gegeven die hierop voortborduren. De kinderen worden in de gymnastiekles ingedeeld volgens de basisschoolgroep, uitzonderingen daargelaten. Ze krijgen voortdurend nieuwe uitdagingen aangeboden zonder te forceren. Natuurlijk wordt in de les ook tijd besteed aan spelactiviteiten.

Ook voor kinderen na de basisschool  is er gymnastiekaanbod, b.v. de Air Flow and Go groep.  Natuurlijk  gymmag je ook gewoon doorgymmen en doe  je mee in de gymgroep 7/8/VO.

Elk jaar zijn er de clubkampioenschappen  van SVT en strijden de leden om de felbegeerde titel van clubkampioen en om de twee jaar staat de SVT afdeling gymnastiek en daarom ook het hele dorp Tynaarlo op zijn kop, omdat er een uitvoering wordt gepresenteerd.  Waar gebeurt het nog dat gedurende een weekend een sportzaal tot de nok toe gevuld is met publiek voor  de leden die spectaculaire acts neerzetten?