Nieuwsbrief gymnastiek en turnen.

Helaas is onze gymzaal en de turnhal nog steeds dicht en hebben we de jongenswedstrijd turnen die gepland stond voor 23 januari 2021 niet kunnen organiseren. Tevens ziet het er naar uit dat de basisscholen nog niet weer open gaan per 25 januari. Sterker nog wellicht worden de huidige maatregelen nog verlengd en aangescherpt met een avondklok. Balen want leiding en bestuur willen niets liever dan weer lekker sporten in onze gymzaal. Gelukkig zien we wel een dalende tendens qua besmettingen de laatste dagen dus we hopen dat deze doorzet zodat we binnenkort weer binnen kunnen sporten. Op dit moment heeft de Gemeente Tynaarlo de toegang tot gymzaal elektronisch geblokkeerd dus we kunnen er niet in om bv spelmateriaal te gaan pakken om buiten te sporten.

Afgelopen woensdagavond hebben we als bestuur met leiding overleg gehad om te kijken of we iets konden bedenken om de kinderen iets aan te bieden op gymnastiek- of turngebied. Helaas is het dus niet mogelijk om materialen uit de gymzaal naar buiten te brengen en is het weer te koud en onvoorspelbaar om buiten te turnen. Wel zijn we nu bezig om een activiteit te ontwikkelen waarbij de kinderen eventueel samen met ouders buiten kunnen bewegen in ons dorp Tynaarlo. Nadere informatie hierover volgt binnenkort. De activiteit moet veilig zijn en voldoen aan de regels die de overheid stelt. Ook geeft de leiding nu al kleine opdrachten mee en tips om toch zo goed mogelijk de conditie op peil te houden. We hebben er goede hoop op dat we binnenkort weer “los” kunnen en gaan dan hard aan de slag met het weer beoefenen van de sport, het organiseren en bezoeken van wedstrijden, het clubkampioenschap en de gymuitvoering. Genoeg ambities dus maar eerst de zalen weer open!

Het bestuur.