100 ste Lid Afdeling Gymnastiek

Mijlpaal van 100 leden bereikt bij afdeling gymnastiek.

We schreven er al over in oktober dit jaar dat we hard op weg waren naar de 100 SVT gymleden bij de basisschoolleeftijd. Sinds SVT weer de beschikking heeft over een nagelnieuwe gymzaal groeide het aantal jeugdleden wekelijks met als gevolg dat we nu 5 grote groepen hebben. Rosalie en Dewi worden in de lessen bijgestaan door de assistenten Sven, Björn, Mynke en Rosa waarbij de laatste 2 de KNGU opleiding Assistent 1 aan het volgen zijn.

Vrijdag 5 november was het dan zover dat we de mijlpaal van 100 leden gingen vieren. Het honderdste lid is Olivia Woutman uit Arlo. Ze gaat lekker gymmen in de 1e groep bij de peuters en kleuters. Ze kreeg van het bestuur een mooi kleurboek en kleurpotloden.

Rosalie en Dewi wisten van niets toen ze nietsvermoedend de versierde zaal binnenkwamen. Ouders, kinderen die in de lessen meehelpen, andere leiding en bestuursleden hadden hiervoor gezorgd. Alle kinderen gaven een roos aan het begin van de les zodat Rosalie en Dewi aan het eind van de dag naar huis  gingen met ieder 50 rozen. De gymnasten kregen aan het eind van de les een zweetbandje mee naar huis. Ook de voorzitter van de afdeling gymnastiek kreeg nog een cadeautje. Hij had in het verleden aangekondigd in een roze turnbroek de ringen in te gaan als we de 100 leden weer behaald hadden. Belofte maakt schuld dus hees hij zich bij de 3e lesgroep in het stemmig roze toen hij de turnbroek van de medebestuursleden overhandigd kreeg. De kinderen vonden het wel een beetje raar en er werd flink gegiecheld. Het in de ringen gaan kwam er nog niet van maar wat niet is kan nog komen….   Misschien bij de uitvoering of bij het 75 jarig bestaan van SVT in 2022?  Hij heeft al aangekondigd er een roze topje bij te doen bij het aantal van 125 jeugdleden…………….